30 juni 2014

30 juni 2014 - Saana, Finland

We hebben weer mooi weer vandaag. We trekken verder richting Skibotn en nemen onderweg even een stukje Finland mee. Daar is het drielandenpunt te zien van Noorwegen, Zweden en Finland. Hiervoor moeten we naar Saana. Daar gaan we de berg beklimmen om bij het drielandenpunt te komen. Maar liefst 746 treden beklimmen en daarna nog eens over stenen en zeer grote keien op weg naar de top. De hoogte van de berg is 1024 meter. Maar na 900 meter heb ik het opgegeven en de anderen zijn doorgegaan. Na een poosje had ik eindelijk de durf om rond me heen te kijken en te genieten van het uitzicht. Maar ik bleef wel zitten want staan dorst ik niet. Ja dat heb je met hoogtevrees. Maar goed, ik heb het toch maar gedaan. Ik moest natuurlijk ook weer naar beneden. Tussen de keien door ging het wel, maar de trap weer naar beneden zonder trapleuning, nee. Dus een voor me en een naast me naar beneden. Eenmaal beneden has ik er een goed gevoel bij dat ik het toch heb gedaan. We zijn ook weer rendieren tegengekomen. Heel dicht bij. Na de wandeling zijn we verder gegaan op zoek naar een slaapplaats. Dat staat op een plekje langs de weg net over de grens van Finland in Noorwegen. Daar gaan we slapen. In de verste verte geen huis te bekennen, behalve een toiletgebouw. Verder helemaal niets. Kortom, een mooie dag vandaag.

1. Helga:
    4 juli 2014
    Wat knap en stoer dat je die 900 meter gedaan hebt! Is toch even ietsje anders dan het drielandenpunt hier ;)